26 Aralık 2014 Cuma

Canım Annem'e..

                                                   
       
                                                       
 
 Sen'den sonra....
 
     Kimse kolay olacak dememişti evet ama öyle zamanlar oldu ki çıldırmadıysam yok daha da çıldırmam dediğim çok oldu. Kendim istedim ne yalan söyleyeyim "ben oğluma kendim bakacağım, onunla doyasıya vakit geçirip her türlü bakımıyla kendim ilgileneceğim, işe yetişme telaşım sıkıntım olmasın" bu düşüncem hamileliğimin sonuna kadar da böyleydi. Ama öyle kolay olmuyor işte. Bir annenin yanında sürekli yardımcısı yoksa her şey gerçekten çok zor. Sağolsun canım annem, babam, kardeşim, eşim, annesi, babası ve tüm sevdiklerim her zaman yanımdaydı ama yine de yalnızsın işte!! (lohusalık depresyonu diye bir şey varmış gerçi ben inanmıyordum ama).
 
      Yani sonuç olarak ben zamanla her şeyi özler oldum. Aslında ciddi anlamda sıkıldım, iş hayatını, koşturmaları, projeleri özledim. Tasarımcı üretmeden duramaz sıkılır, işi bu. İşin aslı üretememek beni yordu!! Demir'in her şeyi ile kendim ilgilendim. Mutlu bir çocuk yetiştirmeye çalıştım ve gerçekten biraz da olsun başarabildiğimi düşünüyorum. Her zaman geçerli olan bir sözü çok severim "mutlu anne mutlu çocuk". Bu arada yemek olayına girmeden olmaz=) Bana çocuğunun nasıl yemek yediğini; iştahlı mı yoksa bizim ki gibi mi söyle, sana ruh halinin sağlıklı olup olmadığını söyleyeyim.. bu kadar net!! Aslında emzirme konusunda hiç sıkıntım olmadı, 9 ay emdi ama belliydi kendi bıraktı emmek istemedi, ne kadar uğraşsam da istemedi işte!!=( O beni bıraktı da, ben onu zor bıraktım o dönem. Benim minik oğlum da zor yemek yiyen bir bebekti hala da iştahlı bir çocuk olduğunu söyleyemem ama yemek olayı acayip zorladı. Yeter ki iki lokma yesin diye soytarılık diz boyu. Aaaaaaaa! lütfen bu arada da her kafadan bir ses.. Annelerdir kesin diye düşünmemek elde değil zira benim canım annem her zaman her anımda yanımızdaydı tabii ki de, eşimin annesi de.. ama dediğim gibi benim canım bir tanecik annem ( bu arada Demir ilk torun ilk bebek ) Demir'i inanılmaz çok seviyor doğal olarak ama ilk zamanlar ben sadece izleyici koltuğunda annemi izler oldum. Şöyle ki banyo sonrası ayakta dikilip valla onları seyrederdim çünkü annem üşümesinden ne kadar korkuyorsa artık siz düşünün; iki saniyede bebeği giydirme rekoru kırıyor ve bana sürekli "sen yavaş giydirirsin ben biliyorum çabuk çabuk olacaksın, üşür bu çocuk üşür" diye öğütler veriyordu. Aslında annem ile ilgili anlatılacak çok şey var ama önce izin gerekli malum!! Ama bir gerçek var ki gerçekten hasta olmadı.
 
       İşte böyle işkence mi çekiyoruz yemek mi yediriyoruz ya da "yok yok gerçekten sabrım deneniyor şu an sakin olmalıyım, derin nefes derin nefes!!" derken günler geçiyormuş. Bana derlerdi ki "bak bu günlerin kıymetini bil, çok çabuk geçiyor günler, bir bakmışsın ki kocaman oğlan olmuş" bende içimden derdim ki valla nasıl geçecek bu günler, kara kara düşünürdüm (yemek yedirme seanslarından bir tanesinde ki ruh halim).Hiç aklıma gelmezdi ki geçen gün asansörde Demir ile beklerken, yanımıza bebek arabasıyla bir kadın geldi. Baktım minicik bir bebek uyuyor sıcacık. Bizim ki tabii "ben bascam ben bascam" diye bağırıyor. Kadın da demez mi "ayyy ne güzel, kaç yaşında? ben de görücekmiyim bu günleri?? ben de oradan aynen "vakit çok çabuk geçiyor inanın daha çok güzel günlerini göreceğiz inşallah" demişim, valla böyle dedim hatırlıyorum ve bayağı da bilinçli dedim yani! şok!! Bu annelik tuhaf şey aslında bazı zamanlar bir sevgi kelebeğine dönüştürüyor insanı bazen de şu masallarda ağzından ateş çıkaran ejderha, ama ortası olmak en sağlıklısı sanırım.. Fikir vereni çok "yok şöyle yapma böyle yap, yok aaaaa!! sen böyle mi yapıyorsun ben olsam böyle yapardım" diyenler bazılarının daha çocuğu yok!!!=). Herkesin bir fikri var yani. Anne olmak dünyanın en zor ve aynı zamanda en muhteşem duygusu .Unutmadan "anne olduktan sonra anlarsın annenin kıymetini" klişesine anne olmadan önce az da olsa katılıp anne olduktan sonra altına imzamı atarım!! Eve yeni gelen bebekle dünyan altüst olur ama hayat eskisinden daha da güzel olur.
 
 
canım annem'e
seni çok seviyorum

2 yorum:

  1. Canım Ablam,
    Anneliği, yaşadıklarını ve tecrübelerini o kadar güzel, doğal ve içten anlatmışsın ki en başta ben olmak üzere :) herkese faydalı olmasını diliyorum..Seni çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ediyorum.. Bende seni çok seviyorum

      Sil