29 Aralık 2014 Pazartesi

Yemek sorun olmasın

      

       Yemek olayı genelde her çocuk, ve doğal olarak annesi, arada sırada da babası için sorun olmuştur.(genellikle anneler uğraştığından ama bizim babamız gibi çoğu anne baba artık çocuk yetiştirmede birbirlerine inanılmaz yardımcı. Yaşasın Babalar!!) Tabii ki istisnalar var, bakıp da hayran olmamak elde değil. Genetik faktörler de etkili tabii "Armut dibine düşer". Sağlıksız beslenerek bir çocuğun gerektiğinden fazla kilolu olması elbet iyi bir şey değil ama anne yüreği işte. Tek dileğimiz, tek çabamız sağlıklı ve mutlu olmaları..

        Bitmek bilmeyen yemek yedirme saatleri sonucu bir bakmışsınız daha öğle yemeğini yedireceğim derken akşam olmuş bile.. Bu böyle uzar gider ve sonuç bir anne poposunun bütün gün o sandalyeye yapıştığı ile kalır. Ruh sağlığı olayına hiç girmiyorum bile.. Ben hep şu annelere imrenmişimdir. Yemek hazırlanır (20 dk), çocuk yer (10 dk) evden çıkılır. Ya da anne yemeği yanına alır, gideceğimiz yerde yediririz der ve de öyle yapar. Sorun yok! Ben hiç böyle olamadım. Demir için gerekli ortam hazırlanmalıydı önce, iki lokma yiyecek diye.

       Bizim oğlumuz de yemekle arası pek olmayanlardan. Bebekken çoğu şey daha zordu, inanın gitgide daha kolaylaşıyor. Anaokuluna başladıktan sonra, kendi yemeğini kendi yemesi, ya da ayakkabılarını ve kıyafetlerini  kendi giymesi konusunda çok ilerleme oldu.

      Benim annelere tavsiyem zor da olsa sabırlı olmaları çünkü her şey vakti gelince sorun olmaktan çıkıyor ama yerine yenileri geliyor. Yemek istemediği zamanlar, çok ısrarcı olmamaya çalıştım. "İstemiyorsa yemesin" demek gerçekten çooook zor. Ama inanın o anda o yemeği yedirebilmeniz imkansız, en fazla 2-3 lokma. Zorlamalar hem anne hem de çocuk için çok yıpratıcı olabiliyor. İnanması zor olsa da acıktığı zaman yiyor.


                                        
  
              Benim de, tariflerinden yararlandığım bir kitabı paylaşmak istiyorum. İçinde kolay, pratik ve lezzetli tarifler var.
 
 Kitapta ki tariflere ek olarak, kendi uyguladığım bir tarifim var. Demir'e hala hazırladığım, kendi deyişiyle "muzlu mama" (bebekken öyle dedim, ismi öyle kaldı) gerçekten sevecekleri bir yemek. Muzu ezip yoğurtla karıştırıyorum( süt ile de olur) içine 2 adet ceviz ya da fındık ( ufak parçalar olursa daha iyi) ve son olarak bir kaç bebe bisküvisi de ilave ediyorum, (isteğe bağlı olarak farklı meyveler de konabilir) ve son olarak, malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra her şey tamam. Kolaylıkla beğenecekleri çok besleyici bir tarif. Afiyet olsun minikler!
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder