12 Şubat 2015 Perşembe

Karlı bir güne merhaba!





Demir'im annesiyle!!


    Karlı bir güne uyandık yine! Her yer bembeyaz.. Kar yağdı mı ulaşım gerçekten zor oluyor resmen kabusa dönüyor yine de ben çok seviyorum bu buz gibi karlı günleri! Yalnız hava ciddi anlamda buz! Hem soğuktan hem de hava şartlarından dolayı eve tıkılmış bir anne - oğul ikilisi ciddi anlamda sıkılmış durumda olduğundan; dün hadi biraz hareket diyerek gidip kardan adam yapalım dedik ( felaket soğuya rağmen); hatta anneannemiz, babaannemiz ve de dedemiz de bu etkinliğe katılmaya geldiler.. Ama ne mümkün o kadar soğuk ki anca 10-15 dakika dayanabildik. Demir 'in sesi kısıldı gibi oldu geçen gece.. Eyvah! dedim hastalanmasa şimdi, zaten gözü rahatsız bir yandan da hastalık çıkarmasa başımıza.. Babamız zaten üşütmüş hasta o yüzden eve bir hasta yeter de artar bile. O nedenle karın keyfine varamadık!! Olsun buna da şükür!!=)  (Bu arada gözü daha iyi, damlalar işe yarıyor). Soğuk nedeniyle kardan adam yapma hayalimiz suya düştü.



 
 Demir'im babaannemiz , dedemiz ve anneannemiz ile.. =)
 
 
 
 
 
    Her yerde kar varsa eğer; Go outside!! Bayılıyorum!!
 
 
 
 
 
Demir'im ve ev yapımı kardan adamı!!


    Benim bu son zamanlarda ellerim iyice hassaslaştı acayip üşüyor ve de resmen sızlıyor kar topu oynarken ya da eldiven konusunda başarısız seçimler yapıyorum. Bu arada her şeye rağmen kardan adamımızı yine de yapmaya karar verdik. Nasıl mı? Dışardan eve kar getirdik - evet doğru duydunuz =) ve bir kabın içine koyduk. Sıcacık bir ortamda minik bir kardan adam yaptı Demir dedesiyle; çok da güzel oldu..=) Kardan adamlar sıcağı sevmez ya hemen eriyiverdi ama! =) Biz de çareler tükenmez anlayacağınız; hele bir de anneysen eğer her duruma ve ortama göre bulacaksın hemen bir çare!!

    Kimilerimiz şu anki hava şartlarından şikayet ediyor ama kimilerimiz romantik buluyor mesela ben!! (hem de çok) Soğuğa karşı dayanıksızımdır aslında, iki saniyede hemen donarım. Ama gece oldu mu, gökyüzünün değişen ve kırmızı-kızıl olan o rengine ba-yı-lı-yo-rum!! Şu bir kaç gündür istisnasız her gece dedim ki; Demir'i uyuttuktan sonra aşağı inip yürüyeceğim kızıl gökyüzünün altında. Ama ne mümkün, ya gün sonunda yorgunluktan bayıldım ya da bayılmadan önce Demir'i uyuturken direk  sızdım. Kısmet olmadı bir türlü. =( Babamız da hastaydı bir kaç gündür; sen uyut ben çıkıyorum da demedim diyemedim =(( Bugün bakalım bu hayalimi gerçekleştirebilecek miyim?? Anneysek eğer çok basit dileklerimiz bile hayal oluyor. Biraz hava alıp yürüyebilmek bile gerçekleşmesi çokkkkkk güç bir dilek oluveriyor.

   Hatırlıyorum da Demir bebekken, onunla evde yalnızken, yemek yedirme seanslarından birinde üstüm başım saçım her yanım batmış bir şekilde çıldırmak üzereyken ve DUŞ  AL-MA-LI-YIMMMM! diye delirirken fark ettim ki, o an "duş alabilmenin"  hayalden öteye gitmediği imkansız ötesi bir olay olduğuydu. =(((  En azından ben beceremedim. Şimdilerde ne yapıyorum; daha mantıklı düşünüp, evde yalnızsam eğer ve kesinlikle "duş almalıysam" onu da yanıma banyoya dikiyorum. Banyo halısının üstüne oturup yanına aldığı bir kaç oyuncak ile oynuyor. Camdan içerisi görünmesin diye ( bu aralar meraklı meraklı bakışlarını yakaladım ) içeriyi iyice buhar yapıyorum ben kendimi bile göremiyorum.. Bana kalırsa nefes alabilmem bile mucize. Şampuanlar neredeydi acaba?? =) Keyifle banyo yapmak ne mümkün, resmen "şip şak" duş alıyorum iki saniyede ama yine de benden mutlusu yok. Karlı günlerden bu konuya gelmeyi nasıl başardım doğrusu bende anlamadım..=)

    Annelik böyle bir şey işte bir konu hakkında konuşurken bir bakmışsın "ben bu konuya nereden geldim" dersin. Konuşacak ve dertleşecek çok şey var anlayacağınız. Aslında annelik konusuna dışardan bakınca, bu mevzu sadece buz dağının görünen kısmı gibi görünür çoğu kişiye her zaman sevgi kelebeği olan bir kadın ve tozpembe bir dünya; o gördüğün sadece büyük bir bütünün küçücük bir kısmıdır aslında, ama anne olduktan sonra anlarsın ne demek istediğimi!! Daha derin kocaman sorunlarla karşılaşırsın ama bu sorunların yanında mutluluklar da kocamandır; en güzel yanı da bu değil mi? "Annelik her zaman tozpembe değil aksine rengarenk" diyen bir annenin bu sloganı resmen her şeyi özetliyor. Nokta!!! =) Buzlardan bahsetmişken konuyu toparlayayım dedim biraz ve gelelim soğuk havanın bilinmeyen faydalarına...=)) Say say bitmezmiş meğer! Demir sıkıntıdan bana sardı şu an.. Rahat bırakmadığı gibi bir de eşofmanımın ponponunu neden rahat bırakmıyorsun oğlum?? Yazımı tamamlayıp kaçıyorum..=)

 Demir'in annesi kaçar!!


Kilo vermeye yardımcı

Soğuk havalarda vücut ısımız düşer; yükseltmek içinse vücut daha fazla kalori yani enerji yakar. Bu sayede soğuk havalar kilo vermeye yardımcı olur.



Metabolizmayı güçlendirir

Soğuk odada uyumak, metabolizmayı güçlendirir ve sabahları daha dinç uyanmanıza yardım eder.



Damarları güçlendirir

Soğuk hava, damarları ve kan akışını güçlendirir. Eğer daha aktif dolaşım sistemine sahip olmak istiyorsanız, soğuk havada yürüyün.



Tarçınlı salep içeriz

Soğuk günlerin sıcak içeceği tarçınlı salepsiz bir kış düşünebilir mi? Cinsel gücü artırmaktan öksürüğü gidermeye kadar pek çok faydası bulunan salep, soğuk havaların bize hatırlattığı muhteşem bir içecektir.



Anında yeniler

Sıcak odada gevşemiş ve parmağınızı kıpırdatacak gücü bulamazken anında yenilenmek için hemen soğuk havaya çıkın; farkı göreceksiniz.



Daha çok çalıştırır

Hava güzel olduğunda aklımızda hep dışarı çıkmak, sahilde olmak ve eğlenmek vardır ancak soğuk havalarda dışarı çıkmak bize ürkütücü gelir ve daha çok çalışmaya odaklanırız.



Kestane pişiririz

Sadece kış mevsiminde bulabileceğimiz kestane, soğuk günlerin bize armağanıdır. İsterseniz, fırında pişirin isterseniz iç pilavınıza ekleyin, eğer imkanınız varsa közde pişirip kestanenin tadına varın!



Eldiven ve bere takarız

Sadece kışın kullanabildiğimiz eldiven ve berelerimizi soğuk havalarda doyasıya kullanabiliriz. Saçlarınızı şekillendirme derdine düşmeden bere takın.

(İşte bu gerçekten doğru bir tespit!! Kurtarıcı bir berem var benim! =) Demir'i sabah erkenden servise bindiriyorum ya oradan biliyorum.)



Depresyondan korunabiliriz

Kış mevsiminin devamlı ertelenen sosyal aktiviteleri gerçekleştirmek için uygun olmadığını düşünmemek, mevsim şartları ne olursa olsun planlanan etkinlikleri gerçekleştirmek zihni depresyondan koruyor.



Daha çok film izleriz

Soğuk günler, insanın kendine daha çok vakit ayırması anlamına da gelir. Evde kalıp ya da sinema salonuna gidip daha çok film izleyebiliriz. Oysa yaz öyle mi, hep dışarıda hep dışarıda!

 (Okulların kar tatili nedeniyle kapalı olması durumunda yapılamayacaklar listesinin bir numarası bence!!!)



Kitap okuyabiliriz

Ne demiştik: kış mevsimi insanın kendine daha çok vakit ayırmasıdır. İşte, soğuk havaların bir başka faydası da battaniyeyi üzerimize alıp kitap okumak ve yeni dünyaları keşfetmektir.

(Okulların kar tatili nedeniyle kapalı olması durumunda yapılamayacaklar listesinin iki numarası da bu tespit! Üç numara aranıyor!!!! )



Bakış açısını değiştirir

“Kötü hava yoktur, hava kötü kıyafet vardır” sözünü aklımızda tutarak soğuktan korkmamayı öğreniriz. Bu tıpkı hayatımızdaki zorluklara benzer; oysaki zor olan mücadele etmek değil donanımsız olmaktır.



Sıcak bitki çayları içeriz

Soğuk günlerde içimizi ısıtacak tarçınlı, karanfilli, beyaz çaylı bitki çaylarını daha çok tüketiriz. Bu hem formumuzu korumamıza yardımcı olur hem de hoş kokularıyla bizi mutlu eder.



Kar topu oynayabiliriz

Çocukluğumuza dönüp sağa sola koşturup kar topu oynayabiliriz; hem bu sayede hareket edip daha çok kalori yakarız.



Kayağa gidebiliriz

Havalı bir kış tatiline kim hayır diyebilir ki? Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Erciyes ya da yurtdışında kayak yapmak ancak soğuk havalarda mümkündür.



Küçük dostlarımızı unutmayalım

Soğuk hava biz insanlar için faydalı olsa da kuşlar, kedi ve köpekler için değil… Lütfen, küçük dostlarımızı unutmayalım. Onlar için karton kutudan evler yapalım, mama veya yemek bırakalım; yerimiz varsa evimize alalım. Hiçbirini yapamıyorsak, barınaklara bağışta bulunalım.

!!!!!!!!!! Çok çok önemli =((



Ailemizle yakınlaşırız

Soğuk havalarda evde daha fazla vakit geçirmek zorunda kalırız; bu sayede ailemizle, sevdiklerimizle bir arada olur ve daha çok aktivite gerçekleştiririz. Tabu veya kağıt oyunları oynamak, evde birlikte egzersiz yapmak gibi…



Taptaze portakallar yeriz

Soğuk havaların başka bir faydası ise portakalları olgunlaştırmasıdır. C vitamini deposu ve mis kokusuyla tüm evi kaplayan portakal, en güzel haliyle soğuk havalarda karşımıza çıkar.



Daha fazla balık yiyebiliriz

Soğuk hava balıkları yağlandırır ve tatlarının daha güzel olmasını sağlar. Bizse, sağlıklı yaşam için mutlaka balık yemeliyiz; işte soğuk havalarının başka bir faydası: birbirinden lezzetli balıklar!



Herkese mutlu karlı günler!! =)

















2 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ne gyzel bilgiler veriyorsun burcin emegine eline saglik vokbeğendim

    YanıtlaSil