18 Şubat 2015 Çarşamba

Şiddete son ver!!






    İçimden bir şey yazmak ve paylaşmak gelmiyor birkaç gündür. En son yazım "Özgecan" başlıklı yazımdı. Hepimizi derinden etkileyen, sarsan bir haftanın sonunda bu konuda ne gibi önlemler alınacağını gerçekten merak ediyorum. Eğitim şart diyoruz ama bunun yanında kadına şiddet uygulayanların arasında bir çok meslek grubundan erkek var. Avukat, doktor...vs!! Meslek sahibi olup, adam olamayanlardan bahsediyorum. "Okumamış, cahil adamdan ne beklersin?" diyemediğin bir kesim de var maalesef. Okumakla, eğitimle bitmiyor iş.. Kafa yapısı arızalı!!! Değişmesi gereken  ama nedendir bilinmez bir türlü değiştiremediğimiz ( her türlü hakkı kendisinde buluyor çünkü ben erkeğim demesi yeterli ) bu "arızalı kafalar" nedeniyle yaşanılan acılar. 


     "Ben ve kardeşim gerçekten şanslıymışız" demek ne kadar tuhaf geliyor bana. Sevgi dolu bir ailede büyüyebilmemizin, her zaman bana ve kardeşime her konuda destek olan anne ve babamız olduğunu, her zaman onların desteğini sevgisini hissettiğimizi söyleyebilmem -zaten her ailede olması gereken bu olmalıyken - "şanslıymışım" demek işte bu yüzden tuhaf gelir bana. Bu bir şans mıdır?? Her çocuk mutlu sevgi dolu bir ailede büyümelidir. Bu bir seçim olmamalıdır. Sevgiyi hissedemezse nedir bilmezse, bilmediği bir şeyi de paylaşamaz haksız mıyım? Sevgisiz şiddet dolu bir ortamda büyüyen çoğu çocuk büyüdüğünde gördüğünü, en iyi bildiğini uygular. Örneklerini görüyoruz hepimiz.


     Özgecan' ın katilinin annesi, ve eşi konu ile ilgili açıklama yapmışlar. Olup bitenden son derece üzgünler elbet. Biri anne, diğeri eş olan iki çaresiz kadın... Annesi hem kendisinin hem de çocuğunun, eşi tarafından yıllarca şiddet gördüğünü anlatıyor ağlayarak. Anne zaten mağdurmuş. Kendini koruyamadığı gibi ne yazık ki evladını da koruyamamış o babadan.. "Oğlumun böyle bir şey yapacağına inanmadım ama babası da yanındaymış dediklerinde inandım" diyor. Babanın böyle bir şey yapabileceğinden emin kadın.. Ne kadar korkunç bir durum bu!! Aklım almıyor. Katilin eşi desem yine bir şiddet mağduru kadın daha. "Evlendiğim güne lanet olsun" diyor. Kadın zamanında boşanmak isterken zorla engellemiş tehditlerle!!! Çocuğun babadan gördüğü, öğrendiği şey "şiddet" olursa gün gelir kendi eşine de uygular, başka kadınlara tecavüze kalkışır hatta katil bile olur. Sonuç ortada!! Sevgi içinde büyüyebilmeyi bırakın bunun aksine, babasından şiddet gören o kadar çok kadın ve çocuk var ki, ya da annesine, babası tarafından şiddet uygulandığını gören ve bu korkunç olaya maruz kalan minik bedenler. O kadar kırılgan, saf ve temizler ki çocuklar; nasıl bu kadar gaddar olabiliyorsunuz da bu tertemiz yüreklere bu acıyı yaşatabiliyorsunuz anlayabilmiş değilim. Aile içi şiddet suçtur bunu asla unutmamak gerekir ve herkesin şiddetten arınmış bir yaşam sürdürme hakkı olduğu bilip tüm kadınların bu konuda bilinçlenmesi gerekir.




- Babanın kollarını neden çizmedin Mehmet??
 
  - Annemi dövmesin diye öğretmenim..
 
KADINA YÖNELİK ŞİDDETE HAYIR!!!!!
 
 
 
 
 

Not: Utanacak olan biz kadınlar değiliz; şiddet uygulayan, taciz eden, kendini "adam" sanan zavallı mahlukatlar utansın!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder