6 Mart 2015 Cuma

Yaklaşmayın "hasta anne" var!

    
 

     Diren diren bir yere kadarmış.. Şu birkaç gündür farkındaydım aslında ama yine de üstünde durmadım atlatırım diye. Halsizlik, bitkinlik derken üstüne bir de  uykusuzluk eklenince dedim benden bu kadar. İşin ilginç yanı 1 hafta önce "laranjit" oldum (ses tellerinin iltihabı) korkunç bir şey, sesim çıkmadı iki gün!        =( sonra klasik, gece tutan öksürük krizleri ayrı dert, uyuyabilmene imkan yok; tamam iyiyim geçti derken hopp!! başa döndüm bu sefer de nezle oluyorum nerden çıktı şimdi?!?! Offff!!!=((
    
     Kendimi düşündüğümden değil, evde minik bir bıdık olunca kendimden çok onu düşünüyorum elbet bu hastalık mevzularında.. Evde bir mikrop var bu aralar yani "ben"!! Durum böyle olunca, olabildiğince korumaya çalışıyorum Demir'i kendimden.. Amannn!! bana yaklaşma bıdığım hasta oldu annen!!=((
İşin garip yanı herkes hasta bu aralar; havaların azizliğine uğradık.. Bir sıcak, bir soğuk!! Mart ayı işte ilkbaharın habercisi güya ama bu ne soğuk böyle ocak ayından beter. Eeee!! boşuna dememişler "Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır" diye.. Güneşli havaya aldananlar (benim gibi) hemen açılıp saçılanlar, gördük Mart güneşinin faydalarını. İlkbaharın ilk ayıyım diye boşuna havalara girme sevgili Mart, güneşli günlerine aldanmam artık; bu nedenle bere ve atkı ikilisine bir müddet daha devam..=)

     Geçen sabah baktım Demir'de bir öksürük; içine "fok" kaçmış gibi sanki, öyle garip bir ses çıkıyor öksürürken. Dedim "Eyvahhhh!! şifayı kapmışız. O gün tüm programlar, işler iptal.. Daha da kötü olmadan dedim bugün okula gitmesin evde dinlensin; "ıhlamur, ballı-limonlu, portakal suları" bilumum farklı içecekler hazırlandı gün boyu.. İki yudum içse iyidir diye bir nevi kampa aldım onu!

    Yarış arabaları yarış sürecinde mola verdikleri alanlar olur ya, bu olayın adı bile varmış yeni öğrendim şu an.."pit stop" Hızla arabanın kontrolleri yapılır; lastik değiştirme, benzin alma.. gibi. Eksikler tamamlanır; gerekli ihtiyaçlarını giderilmesi için bir düzine kişinin saniyelerle yarıştığı bir an; sonra yarışçı son hız yarışa devam eder. Hahhh!! bizim içinde aynı şey geçerli işte. Bizim evdeki küçük yarışçının da arada "pit stop" a uğraması gerek. Gerekli uygulamalardan sonra tam gaz ileri!!=) Tek başıma bir düzine adama bedelim işin ucunda hastalık olursa.. Neyse ertesi gün iyiydi ve okula gitti bıdığım. Arada gerekli demek ki bu takviyeler!!


 Demir!! =)


    Yarışçının annesi yorgun düşmüş olacak ki hasta oldu yine!! Bu sefer bana takviye lazım anlaşılan =) Ballı-limon mucizesini bilmeyen yoktur, hazırlarken içine biraz da toz zencefil koyuyorum ben. Belki psikolojik belki değil ama içtikten 10- 15 dakika sonra kendimi daha dinç hissettim dün ta ki Demir'i uyutana kadar; şöyle ki dayanamayıp iki masaldan sonra ondan önce uyuya kaldığımı düşünürsek hasta olduğumu kabul etmem gerek çünkü saat henüz 21:00 idi ve ben uyuya kalabiliyorum.. Zorlamaya gerek yok başa gelen çekilir.=( Doğal olarak bu sabah ciddi bitkin bir şekilde hasta uyandım.. Kaçınılmaz son!! Ama ballı- limona devam inancım tam, biraz da zencefil koydum mu bağışıklık arttırıcı süper bir içecek oluyor. Ihlamuru da unutmamak gerekir. Öksürüğün ilacı diyebilirim. Bugün dinlenme günü.. Yine de dün okuduğumuz masalları paylaşmadan olmaz!!=)



 
"Merhaba Ben Minik Dahi. Bu kitap kafanın içinde bulunan ve beyin denilen muhteşem makine hakkında.. Sana onunla ilgili her şeyi anlatmak için buradayım."

Çocuğunuza severek okuyacağınız çok eğlenceli aynı zamanda da eğitici bir kitap. Minik Dahi 'ye bayılacaksınız!!



 
"Merhaba Ben Minik Dahi. Bu kitapta vücudumuzun şaşırtıcı sistemlerinden birini, sindirim sistemini anlatıyorum. Hadi bu ilginç konuyu birlikte öğrenelim.
 
Serinin bir diğer kitabını bizim gibi hemen alacağınızdan hiç şüphem yok!!=)
 
 
 
 
 
"Merhaba Ben Minik Dahi. Bu kitapta vücudumuzun şaşırtıcı organlarından birini, gözlerimizi anlatıyorum. Hadi bu ilginç konuyu birlikte öğrenelim. Ne dersin??
 
Okumaya fırsat olmadan uyuya kalan kişiye "hasta anne" denir. Kısmet bu güne!!=)
 
 
 
 
 
"Merhaba Ben Minik Dahi. Bu kitapta derinin altındaki kemik denilen etkileyici sert parçalar hakkında. Sana onları anlatmak için buradayım.
 
Minik Dahi'nin kitabın sonunda sorduğu soruya bakalım sizin miniğiniz ne cevap verecek!!=)
 
 
Hastayım deyince dün acıdı bana bizim minik "Bugün iki masal yeter peki" dedi ama iyileşince uzun masal saatlerine devam.. Sözüm söz! =))
 
 
Görüşmek üzere!! =)
 
 









1 yorum:

  1. hasta anneye geçmiş olsun!canım ablacım keyifle yazılarını bekliyoruz..öpücükler öpücükler..

    YanıtlaSil